09.04 2019

Ziarul Financiar Interviu

INTERVIU JAROS­LAW TURCZYNSKI, CEO BLACHO­TRAPEZ ROMÂNIA

Polonezii de la Blachotrapez au investit 1 mil. euro într-o fabrică nouă de ţiglă la Ploieşti şi au făcut afaceri de 15 mil. euro în 2018 în România

Autor: Alina-Elena Vasili

 











Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez România: România este în continuă dezvoltare, într-un ritm mai accelerat decât celelalte ţări ale Uniunii Europene. Ritmul este încă destul de alert aici, deşi putem spune că am văzut o uşoară decelerare în ultima perioadă. Acţiunile guvernanţilor nu au ajutat prea mult piaţa construcţiilor, iar apetitul consumatorilor este redus de posibilităţile de finanţare.
 
♦ Ţiglele metalice ale Blachotrapez se vând printr-o reţea de 25 de magazine ale companiei şi în 250 de puncte de distribuţie en-gros ♦ Compania a lansat şi un program de francizare, având până acum două francize deschise. 
 

Blachotrapez, subsidiara lo­cală a grupului polonez cu acelaşi nume, şi-a majorat afacerile cu 20% în 2018, ajungând astfel la 70 de milioane de lei (15 mil. euro) din vân­zarea de ţiglă me­ta­lică şi accesorii pentru aco­pe­ri­şuri. Com­pa­nia a des­chis anul trecut o fabri­că nouă în Ploieşti, care s-a adăugat celei pe care o avea deja în Baia Mare. Ca ur­ma­re, capacitatea totală de pro­ducţie a Blachotrapez în România a urcat la şapte milioane de metri pătraţi anual.

„În 2018, ne-am concentrat asupra dez­voltării unităţilor de producţie - am pus la punct fabrica din Ploieşti, finalizând o investiţie de aproximativ un milion de euro, şi am modernizat fabrica de la Baia Mare. Blachotrapez România a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de aproximativ 70 de milioane de lei (circa 15 mil. euro - n. red.), în creştere cu aproape 20% faţă de anul anterior. În ceea ce priveşte profitul, ne-am axat pe reinvestire pentru dezvoltarea companiei, în prin­ci­pal în fabrica de la Ploieşti“, spune Jaros­law Turczynski, CEO Blacho­trapez România.

Extinderea capacităţii de producţie din România a venit ca răspuns la cererea tot mai mare de produse din zona de sud a ţării, dar şi pentru a creşte exporturile de ţigle metalice către Bulgaria. Blachotrapez România vinde 30% din producţia locală la export, cea mai importantă piaţă externă fiind Ungaria, unde a deschis o subsidiară. Pe lângă Bulgaria şi Ungaria, compania mai exportă şi în Serbia.

În fabricile Blachotrapez de la Baia Mare şi de la Ploieşti lucrează 110 angajaţi. Oficialii subsidiarei locale esti­mează că ritmul de creştere al afacerilor companiei se va menţine şi pe parcursul acestui an, businessul urmând să sară de 80 mil. lei (17 mil. euro) anul acesta. 

„În 2019, ne focalizăm asupra dez­vol­tării reţelei de vânzare. Avem 25 de fi­lia­le proprii şi vrem să ajungem la 30 pâ­nă la sfârşitul anului. De ase­menea, am început un proiect de fran­cizare şi avem deja primele două francize Blachotrapez. Ne dorim o creştere să­nă­toasă, constantă a vânză­rilor. Tot în 2019, dorim să înce­pem proce­sul de auto­matizare inteligentă a tuturor com­po­nente companiei“, mai spune Jaroslaw Turczynski. 

Pe lângă cele 25 de filiale şi două fran­cize, Blachotrapez îşi vinde pro­du­sele şi printr-o reţea de peste 250 de puncte de distribuţie en gros. 

Blachotrapez România face parte din grupul polonez cu acelaşi nume, un business de familie înfiinţat în 1995 în localitatea Rabka Zdroj din Polonia, de către soţii Jan şi Teresa Luberda. Pe piaţa din România, grupul a intrat în 2010.

„România este în continuă dezvoltare, într-un ritm mai accelerat decât celelalte ţări ale Uniunii Europene. Ritmul este încă destul de alert aici, deşi putem spune că am văzut o uşoară decelerare în ultima perioadă. Acţiunile guvernanţilor nu au ajutat prea mult piaţa construcţiilor, iar apetitul consumatorilor este redus de posibilităţile de finanţare.“

Piaţa locală a acoperişurilor este estimată de jucătorii din industrie la circa 200 mil. euro (920 mil. lei), în acest domeniu intrând atât învelitorile metalice, cât şi ţiglele ceramice sau din beton. Acest sector a devenit tot mai dinamic în ultimii ani, odată cu creşterile din piaţa imobiliară, care generează cele mai multe cereri.

În acest context, de pildă, cinci producători de învelitori pentru imobile „ Bilka Steel, Depaco, Rufster, Impro şi Final Distribution „ au în derulare investiţii de peste 50 de milioane de lei în noi fabrici, creşterea numărului de utilaje şi a parcului auto, automatizare şi mărirea spaţiilor de depozitare. Lider pe piaţa învelitorilor din punctul de vedere al cifrei de afaceri este Bilka Steel, compania din Braşov a lui Horaţiu Ţepeş.

Noutăți similare

news
12.05
2020
Ziarul Financiar Interviu
news
16.12
2019
Câștigătorul concursului nostru „O imagine poate face cat 10.000 de lei”! Editia III
news
06.06
2019
GALA BLACHOTRAPEZ 2019
news
19.12
2018
Câștigătorii concursului nostru „O imagine poate face cat 10.000 de lei”! Editia II