Aflați povestea
Companiei Blachotrapez
1969
Societatea Blachotrapez a luat ființă în anul 1995, însă începuturile firmei au avut loc în anii 60 și 70, care sunt legați de persoana lui Jan Luberda. În anul 1969 a luat ființă firma de învelitori de case înființată de Jan și Teresa Luberda. Executând acoperirea caselor, montaje de jgheaburi și prelucrări executate în propriul atelier, firma s-a dezvoltat continuu, mărindu-și numărul angajaților.

anii 80'
Odată cu trecerea anilor, datorită spiritului muncitor, rezistenței și perseverenței muntenești, ieșind în întâmpinarea nevoilor pieței, firma s-a transformat
din firmă de tâmplărie în firmă de producție și comerț și a devenit rapid un distribuitor important de tablă din oțel de la uzinele metalurgice Lenin (astăzi ArcelorMittal), uzina metalurgică Florian și de table de aluminiu de la uzina metalurgică Konin.

anii 90'
Începutul anilor 90 a condus la modificarea completă a ariei de activitate, iar principala arie a devenit comerțul cu ridicata de tablă și producția de învelitori de acoperișuri.
În anul 1992 ia ființă prima unitate de producție la Ponice. În urma acesteia, cu un an mai târziu este deschisă prima unitate de vânzare cu amănuntul la Sękocin, iar în 1995 la Cracovia.

1997
Sfrâșitul anilor 90 ai secolului XX a adus o creștere masivă a cererii de învelitori pentru acoperișuri, căreia firma a fost nevoită să îi facă față.
În acest scop, în anul 1997 apare unitatea de producție din Rabka – Zabornia și începe expansiunea rapidă a pieței cu amănuntul în regiunea Podhale și a fostului voievodat bielskie. Tot în același an, Blachotrapez a fost primul care a introdus aluzincul, un nou tip de material pentru producția învelitorilor de acoperișuri.

2003
În anul 2003 începe producția următoarea unitate din Sękocin Nowy de lângă Varșovia.
La sfârșitul anului, Blachotrapez vinde deja tablă în 40 de puncte proprii și deschide un departament de vânzare en gros.

2004-2007
Anul 2004 a însemnat începutul extinderii externe organizate.
Firma își extinde constant oferta comercială și regiunile de acțiune. În Slovacia apare Blachotrapez s.r.o. oferind tablă fabricată în Polonia, astăzi deja prin 37 de puncte comerciale. În anul 2007 începe activitatea organizată departamentul de export oferind cu ajutorul reprezentanților proprii produsele Blachotrapez în România, Cehia, Belarus și Ungaria.

2008
În anul 2007 începe modernizarea unității de producție din Sękocin.
Apare noua hală de producție dotată cu linii tehnologice moderne printre altele pentru producția de trapezuri înalte pentru investiții. Primele profile ies de pe banda de producție în mai 2008.

2010
În anii 2010 și 2011 a survenit o schimbare a formei juridice a societății
și consolidarea unităților de producție localizate în sudul Poloniei într-o singură unitate de producție la Rabka-Zabornia.

2012
Anul 2012 înseamnă deja trei unități de producție moderne, propria flotă de mașini, cu peste 150 vehicule utilitare și de livrare, cea mai mare rețea proprie de vânzări cu amănuntul din Polonia, peste 110 puncte comerciale pe teritoriul Poloniei și două birouri comerciale care deservesc clienții en gros: Zabornia și Sękocin.
Blachotrapez a început de asemenea expansiunea pe piețele externe. A luat ființă sucursala slovacă a firmei Blachotrapez s.r.o., cu sediul la Tvrdošíne, iar împreună cu aceasta 37 de puncte comerciale pe teritoriul vecinului din sud al Poloniei. În același an, în România a fost înregistrată firma Blachotrapez S.R.L. cu sediul la Baia Mare, care a început cu succes să deservească rețeaua de puncte comerciale proprii.

2014
Incepe producția de țigle Blachotrapez la fabrica din Baia Mare. Tot în acest an încep și exporturile în Ungaria și Bulgaria.

2015
Anul 2015 a fost timpul produselor noi și soluțiilor tehnologice moderne. Pe piață a apărut țigla metalică Talia cu formă deosebit de suplă și șindrila inovatoare din tablă Janosik.
În urma observațiilor, analizelor și testelor îndelungate, efectuate de experții firmei Blachotrapez în cooperare cu specialiștii thyssenkrupp, este introdus sistemul inovator SPS – sistem patentat de ștanțare sigură a tablei. Sistemul revoluționar, garantând o durată mai mare de viață a tablei, este utilizat la producția tuturor modelelor de țiglă metalică. Datorită acestuia, firma prelungește garanția pentru produse selecționate până la 40 de ani.

2017
Blachotrapez devine partenerul oficial al Echipei Naționale de Fotbal a Poloniei, începând totodată colaborarea cu Kamil Glik, care devine ambasadorul mărcii.
Una dintre sarcinile ambasadorului este promovarea celei mai noi poziții din oferta mărcii. Țigla metalică plată Tysenia este o combinație între funcționalitatea perfectă și cea mai ridicată estetică a execuției și designul minimalist. Tysenia și alte produse ale mărcii sunt disponibile în cea mai mare rețea de vânzare retail din Polonia și la distribuitorii firmei. Acestea pot fi achiziționate și în cele 34 puncte de pe teritoriul Slovaciei, în 14 puncte din România și în 5 puncte comerciale din Cehia. În plus, pe teritoriul Cehiei și la Rabka-Zdrój a fost demarată în acest an construcția unei noi hale de producție pentru învelitori de acoperișuri.

2019
Grupul de Capital Blachotrapez lansează pe piață o nouă marcă de produse – sistemele de jgheaburi KROP PVC și Oțel.
Segmentul complet nou al ofertei ia ființă în hala de producție nou deschisă cu suprafața de 4200 m2, inclusiv 600 m2 de suprafețe de birouri. Aceasta este localizată la Myślenice - Polanka. Fabrica dispune de cele mai moderne modele de mașini și utilaje, care formează linii de producție complet automatizate.
Oferta mărcii Blachotrapez a fost îmbogățită cu un nou panou plat HIGH-TECH. Experții firmei au creat o formă dotată cu cea mai modernă tehnologie de închidere, care influențează minimizarea fenomenelor de zgomot și ondulare. În panoul HIGH-TECH a fost utilizat oțel de cea mai bună calitate, furnizat de uzina metalurgică thyssenkruup. Învelitoarea este disponibilă cu 4 învelișuri Pladur, cu o garanție scrisă de până la 50 de ani.
Pe 10 decembrie, odată cu semnarea contractului Grupul Blachotrapez a demarat o colaborare strategică cu Federația Polonă de Schi, ca sponsor al Lotului Polonez de Sărituri cu Schiurile. Contractul este valabil până la finalul sezonului 2019/2020 cu opțiunea reînnoirii automate. În cadrul contractului cu Federația Polonă de Schi Blachotrapez, în calitatea sa de unic producător din domeniul învelitorilor de acoperișuri și jgheaburi, în acțiunile sale de marketing poate utiliza titlul de Sponsor oficial al Lotului Polonez la Săriturile cu Schiurile.
