Aflați povestea
Companiei Blachotrapez
1969
Societatea Blachotrapez a luat ființă în anul 1995, însă începuturile firmei au avut loc în anii 60 și 70, care sunt legați de persoana lui Jan Luberda. În anul 1969 a luat ființă firma de învelitori de case înființată de Jan și Teresa Luberda. Executând acoperirea caselor, montaje de jgheaburi și prelucrări executate în propriul atelier, firma s-a dezvoltat continuu, mărindu-și numărul angajaților.
anii 80'
Odată cu trecerea anilor, datorită spiritului muncitor, rezistenței și perseverenței muntenești, ieșind în întâmpinarea nevoilor pieței, firma s-a transformat
din firmă de tâmplărie în firmă de producție și comerț și a devenit rapid un distribuitor important de tablă din oțel de la uzinele metalurgice Lenin (astăzi ArcelorMittal), uzina metalurgică Florian și de table de aluminiu de la uzina metalurgică Konin.
anii 90'
Începutul anilor 90 a condus la modificarea completă a ariei de activitate, iar principala arie a devenit comerțul cu ridicata de tablă și producția de învelitori de acoperișuri.
În anul 1992 ia ființă prima unitate de producție la Ponice. În urma acesteia, cu un an mai târziu este deschisă prima unitate de vânzare cu amănuntul la Sękocin, iar în 1995 la Cracovia.
1997
Sfrâșitul anilor 90 ai secolului XX a adus o creștere masivă a cererii de învelitori pentru acoperișuri, căreia firma a fost nevoită să îi facă față.
În acest scop, în anul 1997 apare unitatea de producție din Rabka – Zabornia și începe expansiunea rapidă a pieței cu amănuntul în regiunea Podhale și a fostului voievodat bielskie. Tot în același an, Blachotrapez a fost primul care a introdus aluzincul, un nou tip de material pentru producția învelitorilor de acoperișuri.
2003
În anul 2003 începe producția următoarea unitate din Sękocin Nowy de lângă Varșovia.
La sfârșitul anului, Blachotrapez vinde deja tablă în 40 de puncte proprii și deschide un departament de vânzare en gros.
2004-2007
Anul 2004 a însemnat începutul extinderii externe organizate.
Firma își extinde constant oferta comercială și regiunile de acțiune. În Slovacia apare Blachotrapez s.r.o. oferind tablă fabricată în Polonia, astăzi deja prin 37 de puncte comerciale. În anul 2007 începe activitatea organizată departamentul de export oferind cu ajutorul reprezentanților proprii produsele Blachotrapez în România, Cehia, Belarus și Ungaria.
2008
În anul 2007 începe modernizarea unității de producție din Sękocin.
Apare noua hală de producție dotată cu linii tehnologice moderne printre altele pentru producția de trapezuri înalte pentru investiții. Primele profile ies de pe banda de producție în mai 2008.
2010
În anii 2010 și 2011 a survenit o schimbare a formei juridice a societății
și consolidarea unităților de producție localizate în sudul Poloniei într-o singură unitate de producție la Rabka-Zabornia.
2012
Anul 2012 înseamnă deja trei unități de producție moderne, propria flotă de mașini, cu peste 150 vehicule utilitare și de livrare, cea mai mare rețea proprie de vânzări cu amănuntul din Polonia, peste 110 puncte comerciale pe teritoriul Poloniei și două birouri comerciale care deservesc clienții en gros: Zabornia și Sękocin.
Blachotrapez a început de asemenea expansiunea pe piețele externe. A luat ființă sucursala slovacă a firmei Blachotrapez s.r.o., cu sediul la Tvrdošíne, iar împreună cu aceasta 37 de puncte comerciale pe teritoriul vecinului din sud al Poloniei. În același an, în România a fost înregistrată firma Blachotrapez S.R.L. cu sediul la Baia Mare, care a început cu succes să deservească rețeaua de puncte comerciale proprii.
2014
Incepe producția de țigle Blachotrapez la fabrica din Baia Mare. Tot în acest an încep și exporturile în Ungaria și Bulgaria.
2015
Anul 2015 a fost timpul produselor noi și soluțiilor tehnologice moderne. Pe piață a apărut țigla metalică Talia cu formă deosebit de suplă și șindrila inovatoare din tablă Janosik.
În urma observațiilor, analizelor și testelor îndelungate, efectuate de experții firmei Blachotrapez în cooperare cu specialiștii thyssenkrupp, este introdus sistemul inovator SPS – sistem patentat de ștanțare sigură a tablei. Sistemul revoluționar, garantând o durată mai mare de viață a tablei, este utilizat la producția tuturor modelelor de țiglă metalică. Datorită acestuia, firma prelungește garanția pentru produse selecționate până la 40 de ani.
2017
Blachotrapez devine partenerul oficial al Echipei Naționale de Fotbal a Poloniei, începând totodată colaborarea cu Kamil Glik, care devine ambasadorul mărcii.
Una dintre sarcinile ambasadorului este promovarea celei mai noi poziții din oferta mărcii. Țigla metalică plată Tysenia este o combinație între funcționalitatea perfectă și cea mai ridicată estetică a execuției și designul minimalist. Tysenia și alte produse ale mărcii sunt disponibile în cea mai mare rețea de vânzare retail din Polonia și la distribuitorii firmei. Acestea pot fi achiziționate și în cele 34 puncte de pe teritoriul Slovaciei, în 14 puncte din România și în 5 puncte comerciale din Cehia. În plus, pe teritoriul Cehiei și la Rabka-Zdrój a fost demarată în acest an construcția unei noi hale de producție pentru învelitori de acoperișuri.
2019
Grupul Blachotrapez lansează o nouă marcă de produse - KROP - sisteme de jgheaburi din PVC și oțel.
Acestea sunt fabricate într-o hală modernă, complet automatizată, situată în Myślenice - Polanka. De asemenea, Blachotrapez își consolidează prezența pe piața cehă. În luna martie, compania cehă Blachotrapez spol. s.r.o a finalizat prima etapă a investiției sale în Šmolovy, lângă Havlíckuv Brod, punând în funcțiune un nou depozit central.
Oferta brandului Blachotrapez se îmbogățește cu un nou panou plat HIGH-TECH cu cea mai modernă tehnologie de prindere de pe piață. De asemenea, se lansează programul "Expert în acoperișuri", o inițiativă Blachotrapez care se adresează arhitecților și designerilor.
Anul 2019 marchează, de asemenea, începutul cooperării cu Asociația Poloneză de Schi. În cadrul acordului, Blachotrapez este singurul producător din industrie care folosește titlul de Sponsor Oficial al Echipei Naționale de Sărituri cu Schiurile din Polonia în activitățile sale de marketing.
2020
În anul 2020 Compania începe prin sărbătorirea celui mai mare succes de vânzări din istoria Blachotrapez, precum și prin celebrarea celei de-a 50-a aniversări.
Umbrela de mărci se extinde pentru a include Solid Steel - primul producător de acoperișuri din agregate de piatră din Polonia. Brandul își face debutul pe piață cu produsul Thunder - produs în culoarea Onyx și cu un relief care imită perfect șindrila tradițională din lemn.
La Târgul Internațional de Construcții și Arhitectură BUDMA, compania primește medalia de aur MTP pentru sistemele de jgheaburi KROP PVC și STAL pentru inovație și premiul Acantus Aureus pentru cel mai atractiv stand.
În gamă apar țigla plană simetrică modernă Estima și o nouă materie primă de aluminiu de la topitoria norvegiană HYDRO. Odată cu lansarea producției la noua fabrică din Bochnia, compania, datorită utilizării tehnologiei Just In Time (livrare just-in-time), oferă un nou serviciu - Express Roof 72h - care permite ca toate componentele comandate să fie livrate pe șantierul clientului final. Fabrica din Bochnia joacă un rol central în procesul de introducere a unui nou nivel de management prin calitate. De asemenea, în 2020, compania primește certificatul ISO 9001:2015 drept confirmare a calității ridicate a serviciilor și produselor sale.
Extinzându-și portofoliul larg de activități la nivel de sponsorizare sportivă, compania susține Echipa Națională Poloneză de Sărituri cu Schiurile, atât bărbații, cât și femeile. Ambasadorii brandului devin: Kamil Stoch - săritor cu schiurile din Echipa Națională a Poloniei, atlet al clubului KS Eve-nement Zakopane, de patru ori olimpic, campion olimpic individual și campion mondial, precum și Bartłomiej Domalik kickboxer, membru al Echipei Naționale de Kickboxing, reprezentant al Jarosz Fight Club din Rabka-Zdrój. Blachotrapez devine, de asemenea, sponsor al pârtiei de sărituri cu schiurile "Malinka" din Wisła.
În 2020, a luat startul Marele concurs Blachotrapez "Campionul Acoperișurilor", precum și programul BT-News și BT-Ekspert. În cadrul activităților sale de CSR, compania sprijină departamentele locale de sănătate care se luptă cu virusul SARS COV-2 care provoacă boala COVID-19.
2021
Este lansat brandul Revolt Energy al grupului Blachotrapez - un furnizor de instalații fotovoltaice care stabilește un nou standard în industria OZE.
Serviciul inovator Acoperiș Complet câștigă popularitate, iar compania oferă instalații fotovoltaice, pompe de căldură, stocare de energie și ferme fotovoltaice. Blachotrapez devine, de asemenea, proprietarul PVex, un angrosist de componente fotovoltaice. Ambasadorii noului brand devin: Kamil Glik - un fotbalist polonez care joacă pe postul de apărător în echipa națională a Poloniei și la clubul italian Benevento, și Anna Tybor - prima femeie din lume care a escaladat Manaslu, un vârf de opt mii de metri, fără a folosi oxigen suplimentar și care a coborât din vârf pe schiuri. Blachotrapez sprijină o schioare în timpul expediției Dream Line Manaslu 8163.
Blachotrapez își extinde activitățile de sponsorizare, devenind sponsor al turneelor internaționale de fotbal (de exemplu, Turneul Sokolik), stabilind în același timp o colaborare cu fundația "Ja Też Mam Marzenia". Combinând lumea afacerilor și cea a sportului, Blachotrapez colaborează cu KS Eve-nement, îl susține pe săritorul de schi polonez Jan Habdas și este prezent la competițiile Blachotrapez Tatra Cup și Ski Jumping Tatra Cup.
Blachotrapez a obținut certificarea din partea Institutului Great Place to Work pentru activitățile sale pro-angajați. În același an, compania obține certificatul TÜV NORD Polska - Proven Product, ca o garanție că toate produsele Blachotrapez sunt soluții inovatoare la standarde înalte de calitate. În ofertă apare noua țiglă plată Trend.
2022
În anul 2022 se lansează o altă marcă din portofoliul GARD - Sisteme de Garduri. Compania întreprinde o serie de activități sociale.
Gama de produse este extinsă pentru a include panouri pentru acoperișuri: T-Panel, Terrano și un produs separat în gama Terrano IZO. Blizzard, o țiglă de acoperiș fiabilă, cu o garanție scrisă de durabilitate de până la 60 de ani, este adăugată la gama de produse din agregate de piatră, însă pentru plăcile trapezoidale: T7 și T7 PRO. Un produs din gama Blachotrapez, German Simetric este certificat de TDI (Texas Department of Insurance) și CREEK TECHNICAL SERVICES, LLC care confirmă că produsul este rezistent la vânturi puternice de până la 170 km/h.
În 2022 se lansează site-ul Outlet Blachotrapez. Suntem prezenți la Târgul Internațional de Construcții „Jesień”.
Marele Final își are la fel și Concursul Master of Roofing 2022, care a avut loc la Complexul Średnia Krokiew din Zakopane. Premiul principal a fost o Toyota Hilux.
Compania debutează pe lista celor mai bune locuri de muncă din Polonia, creată de Institutul Great Place to Work® Polonia, în același timp cu acordarea titlului de Ombudsmanul pentru Standarde de Etică. Doar patru luni mai târziu, compania s-a alăturat companiilor care se numără printre cele mai bune locuri de muncă din Europa. Blachotrapez a primit pentru prima dată titlul de Cel Mai Bun Loc de Muncă din Europa în categoria companiilor mari.
Compania Blachotrapez a fost din nou Sponsorul Principal al evenimentului "Cupa Blachotrapez din Munții Tatra" organizat de clubul Eve-nemnet, am sprijinit competiția "Skrzyczne - Provocarea 1257" și alergarea "Dycha pod Krokwią", și am participat la provocarea sportivă "Fii activ cu Grupul Blachotrapez". Ca în fiecare an
am participat la "Weekendul Miraculos al Coletului Nobil".
Există, de asemenea, o cooperare cu instituțiile locale, Blachotrapez este sponsorul principal al Sărbătorilor Cracoviei cu Cultură, începând astfel colaborarea cu asociația SIEMACHA. Fundația Luberda Family Foundation își dezvoltă activitățile. Fundația este fondată de Renata Luberda și are ca scop utilizarea potențialului de afaceri atât al companiilor din Grupul Blachotrapez, cât și al partenerilor de afaceri pentru a oferi ajutor. Fundația a donat ajutoare în numerar și materiale Ucrainei încă de la începutul ostilităților. Viziunea pentru dezvoltarea ulterioară a LFF se bazează pe premisele care i-au ghidat pe fondatori încă de la început, și anume ajutarea celor aflați în nevoie din regiunea Podhale.
2023
Am început anul cu un târg comercial.
Blachotrapez a fost sponsorul Strategic al Dach Forum, la care au debutat noile produse de la BTR Systems: Bolt, Mistral și Storm a fost o premieră foarte mare. Acoperișurile cu agregate de rocă în modele noi și o gamă largă de culori au fost de interes nu numai pentru acoperitori, ci și pentru partenerii de afaceri. Colțul reglabil din PVC de la KROP a avut, de asemenea, o premieră.
Calitatea și responsabilitatea sunt esențiale pentru noi! Blachotrapez a aderat la UN Global Compact, cea mai mare inițiativă a ONU pentru afaceri durabile, și a obținut calitatea de membru al Clubului Forumului Polonez ISO 9000.
Un nou brand din portofoliul Grupului – Power Base Construction, a fost lansat în premieră în luna mai. La târgul de Energie Regenerabilă Greenpower, am prezentat structuri la sol pentru ferme fotovoltaice și microcentrale, precum și sisteme pentru acoperișuri plate. Punctul culminant al muncii întregii echipe este câștigarea premiului Acanthus Aureus. Un distribuitor oficial al soluțiilor PBC este PVex.
Un nou centru de instruire. De data aceasta ne-am concentrat pe Brwinów. Pentru a răspunde necesităților industriei, Blachotrapez își extinde facilitățile de instruire. Locația din centrul Poloniei și noua ofertă de formare este adaptată atât acoperișarilor și meseriașilor, cât și arhitecților, profesorilor de formare profesională și elevilor din școlile de construcții. Cursurile de pregătire cu diverse niveluri de sofisticare sunt susținute de echipa de training CS Blachotrapez și de maeștrii în acoperișuri.
Am fost prezenți la Expoziția Internațională de Construcții și Amenajări de Biserici, Artă Sacră și Devoțională Sacroexpo, la Târgul Internațional Bricomarché din Poznań, la Târgul Internațional de Construcții "Twój Dom 2023" și la Târgul Opolagra.
Am primit premiul de Campion al Afacerilor în cadrul Forumului Economic Internațional organizat de Centrul European pentru Dezvoltarea Economiei și emblema Calitatea Anului pentru Sistemul de Management acordat de Fundația Qualitas, Centrul European pentru Promovarea Bunelor Practici. Finalul competiției Best Managed Companies Poland 2023 s-a încheiat cu un premiu pentru cele mai înalte standarde de management și cu titlul de Best Managed Company.
Am prelungit garanțiile noastre pentru acoperirea cu poliester standard mat (AM). O garanție de 35 de ani împotriva perforării și o garanție estetică de 15 ani împotriva delaminării vopselei într-un mediu C3.
Continuăm să o susținem pe ambasadoarea noastră Anna Tybor, care a devenit prima poloneză și prima femeie din lume care a ajuns pe vârful Broad Peak, fără a folosi oxigen dintr-o butelie, și a schiat cu sprijinul BTR Systems. Am lansat campania „Siła charakteru”.
Blachotrapez a fost prima companie care a aderat la Breasla Națională a Tâmplarilor, Acoperitorilor și Tâmplarilor "Wiecha". Am vorbit despre cooperare la Marele Picnic Meșteșugăresc. De asemenea, am fost prezenți la Ziua Națională a Acoperișurilor și la Târgul Tâmplarilor și Acoperișurilor din Chochołów.
Blachotrapez continuă să sponsorizeze turneele internaționale de fotbal pentru copii și competiția Blachotrapez Tatra Cup.
În luna septembrie se lansează cea de-a 4-a ediție a competiției Maestrul Acoperișurilor 2024 și, pentru prima dată, Maestrul Provincial al Acoperișurilor.