reveniți pe blog

Polonezii de la Blachotrapez vor începe în vară producţia într-o nouă fabrică de acoperişuri la Baia Mare

Data postarii: 04.02.2022
1
3

Polonezii de la Blachotrapez vor începe în vară producţia într-o nouă fabrică de acoperişuri la Baia Mare. Proiectul are o valoare totală de 12,4 milioane de lei, din care jumătate reprezintă ajutor de stat.Compania şi-a majorat în 2021 cifra de afaceri cu 46%, până la 110 milioane de lei

Polonezii de la Blachotrapez vor începe în vară producţia într-o nouă fabrică de acoperişuri la Baia Mare. Proiectul are o valoare totală de 12,4 milioane de lei, din care jumătate reprezintă ajutor de stat. Compania şi-a majorat în 2021 cifra de afaceri cu 46%, până la 110 milioane de lei



♦ Acordul de finanţare a fost semnat în luna septembrie 2020, iar durata de desfăşurare a construcţiei este de doi ani.
Producătorul de acoperişuri din ţiglă metalică Blachotrapez, deţinut de grupul polonez cu acelaşi nume, a planificat să înceapă în această vară producţia în noua fabrică pe care o construieşte cu ajutor de stat la Baia Mare.
„Obiectivul nostru principal de dezvoltare îl reprezintă proiectul de investiţii în noua hală de producţie şi sediul Blachotrapez de la Baia Mare, proiect cu o valoare totală de 12,4 milioane de lei, din care jumătate reprezintă ajutor de stat. Acordul de finanţare a fost semnat în luna septembrie 2020, iar durata de desfăşurare (a construcţiei – n. red.) este de doi ani. Noua hală de producţie, care va fi dată în folosinţă în vară, va avea un sistem de producţie inovativ, complet automatizat, care va creşte semnificativ capacitatea de producţie. În urma acestei investiţii vrem să creştem şi cota de piaţă a companiei“, spune Jaroslaw Turczynski, CEO al Blachotrapez România.
Compania şi-a majorat în 2021 cifra de afaceri cu 46%, până la 110 milioane de lei, în vreme ce volumul deproducţie a crescut cu 5%, iar profitul s-a apropiat de 9 milioane de lei, triplu faţă de cel înregistrat în 2020.Echipa se menţine la aproximativ 100 de angajaţi.
„Per ansamblu, 2021 a fost un an bun pentru Blachotrapez România, cu creşteri pe toată linia. Din punctul de vedere al volumului, putem împărţi anul în două: prima jumătate a fost peste aşteptări, a continuat accelerarea din toamna lui 2020 şi ne-a convins că am făcut alegerile bune în asigurarea stocurilor şi a disponibilităţii întregii game de produse pe piaţă, precum şi în dezvoltarea segmentelor de promovare şi vânzare online. În cea de-a doua jumătate a anului 2021, am observat o scădere a ritmului la nivelul întregii pieţe, rezervă cauzată de incertitudinile privind preţurile la energie electrică şi gaze naturale, precum şi de creşterea inflaţiei.“
Problemele de aprovizionare cu materie primă, în special cu oţel, sunt o temere pentru 2022, însă executivul spune că nu preconizează sincope în procesul de fabricaţie.
„Necunoscutele anului 2022, care ne vor afecta pe toţi, sunt inflaţia şi preţurile la energie electrică şi gaze naturale. România este în continuare în topul european al creşterii economice, însă creşterile salariale nu pot ţine
pasul cu inflaţia, ceea ce ne face să fim rezervaţi în ceea ce priveşte evoluţia pieţei. Avem de-acum o piaţă matură, proiectele merg în continuare, însă creşterea va fi mai puţin accentuată faţă de ultimii ani. Estimez ocreştere de 5-7% la nivelul industriei noastre.“
Dincolo de piaţa locală, Blachotrapez şi-a majorat anul trecut prezenţa la export, cu vânzări crescute engros şi en-detail în Ungaria şi Bulgaria. Subsidiara din România vinde aproape 30% din producţia locală la export,potrivit celor mai recente date.
La nivel de grup, Blachotrapez a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de lei, iar numărulde angajaţi a depăşit pragul de 1.000. Grupul a intrat pe piaţa românească din 2010 şi a dezvoltat aici două fabrici – la Baia Mare şi, din 2018, la Ploieşti, cu o capacitate de producţie anuală de aproape 7 milioane de metri pătraţi. Astfel, fabrica ce se dezvoltă acum cu ajutor de stat la Baia Mare va fi a doua unitate de producţie din acest oraş.
Printre furnizorii Blachotrapez, se numără ThyssenKrupp şi Voestalpine. În România, Blachotrapez îşi vinde produsele în peste 25 de filiale, dar şi printr-o reţea de peste 250 de puncte de distribuţie en gros. Pe piaţa localăa acoperişurilor, Blachotrapez concurează cu firme precum Bilka Steel, Novatik, Blachotrapez, Impro, Wetterbest şi alţii.
 

Comentarii